Ćwicz sam

Zaznacz tekst aby odsłuchać
Powiększ tekst:

cwicz sam

{gspeech}

Samodzielne ćwiczenia mogą niezwykle pozytywnie przyczynisięć  do utrzymania wysokiego poziomu motywacji i stabilnej poprawy kondycji. Powinny być jednak przeprowadzane rozważnie, a ich typ musi odpowiadać naszym możliwościom motorycznym. W tym dziale postaramy się podpowiedzieć Wam jak samodzielnie ćwiczyć w bezpieczny i odpowiedzialny sposób. Zapraszamy do lektury!

{/gspeech}

 

Komentarze  

# Andy33 2015-03-15 16:52
Dzień dobry! Moja babcia miała rok temu lekki udar lewostronny. Chciałbym zapytać, czy może wykonywać ćwiczenia samodzielnie w domu bez rehabilitanta? Tak jak napisałem udar był lekki wiec babcia używa obu rąk i chodzi sama, z tym, że jedna noga i ręka są trochę słabsze. Zastanawiamy się czy może używać np. takiej piłki z mąką do zgniatania i czy coś ona pomoże?
# TERENIA_TYCHY 2015-03-19 19:14
Trosze mnie dziwi, że dopiero trok po udarze zamierzasz rehabilitować babcię. Rehabilitację powinno się zacząć jak najszybciej! Najlepszym rozwiązaniem będzie jednak udac się do rehabilitanta. Jeśli nie możesz z tej czczy innej przyczyny to spróbuj wykonywać babi ćwiczenia rozciągające – bierne ręki lub nogi. TYLKO OSTROŻNIE, bo możesz zaszkodzić! Jeśli babcia nie ma przykurczów to spróbuj ćwiczyć z babcią wykonywanie codziennych czynności. Tego typu rehabilitacja, przynoś najlepsze efekty.
# Andy33 2015-03-22 21:15
Dziękuję TERENIU, ale tak jak pisałem babcia wykonuje sama wszystkie czynności związane z życiem codziennym. Zależy mi bardziej na wzmocnieniu jej ręki i nogi. Na przykład ma problem, żeby podnieść chorą nogę do góry (kiedy leży) albo żeby wykonać jakiś precyzyjniejszy ruch ręką – np. trafić kluczem do dziurki.
Musisz się zalogować aby móc skomentować ten artykuł

W celu poprawnego funkcjonowania witryny, używamy plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej zapoznaj się z naszą Polityką cookies.

Akceptuję cookies z tej strony